منتديات قمر العرب ( قمر فى سماء كل العرب )
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات قمر العرب ( قمر فى سماء كل العرب )

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

الثقه!؟..

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
حماده
المراقب العام
المراقب العام
حماده

الثقه!؟.. Empty
مُساهمةموضوع: الثقه!؟..   الثقه!؟.. Emptyالثلاثاء فبراير 13, 2007 4:36 am

santa الثقه ..... الثقه تعتبر اهم كلمه لاى انسان نجاح و لاى انسان مرتاح البال هل تعرف معنى هذه الكلمه؟ هل تعرف ماذا تعبر لك هذه الكلمه ؟ انا من وجهة نظرى انا كلمة الثقه معناها انت لاتخاف الشخص الذى امامك ان تستطيع ان تقول له كل ما فى صدرك انت تستطيع ان تقول له اسرارك ان يعرف عنك كل شى لايعرفه احد سواك و الثقه تعبر لى نعمه من عند الله نعمه انك تثق فى شخص تستطيع ان تفضفض له عن ما فى داخلك ان تلجا اليه عندما تكون مضيق و مخنوق و عايز حد يسمعك و ميطلعش الى جواك براه عشان ده نعمه برده ! فى ناس تتضيق و عايزه تفضفض بس مفيش حد يثقوا فيه يحكلوا الى جواهم و رغم ذلك يجب ان تكون حذر و انت تعطى اى واحد الثقه تعرفوا انا اما اثق فى و احد اثق فيه بعد سنه ممكن او بعد 6 شهوروده ساعات قليله اقولكم ليه عشان كان ليا صديق من اولى ابتدائى و هو معايا لحد الثانوى كان يمثلى دور الوديع الطيب الى يخاف عليا اكتر منى و انا صدقته و كانت اثق فيه طول المده الى هى من اولى ثانوى الى 2 ثانوى و الواحد كان يتعرض لنكثات بسببه بس مكنتش اخد بالى اما قاعدت مع نفسى طول فترة الصيف عرفت و فهمت و ادركت انى اديت الثقه

لواحد مايستلهش او مش محل ثقه و عشان كده انا من الصعب الان انى اثق فى حد الابعد مده طويله عشان اكون متاكد انى بدى الثقه للى يستاهلها و رغم ذللك فى حاله تقريبا استثنائيه و ثقت فيه على طول و كان ظنى عند محله تعرفوا انا ماشى بمقوله انا اخترعتها بتقول الى يقابلك صاحبه لكن متدلهوش ثقتك ايوا انا اصاحبى الحمد الله كتير بس الى انا بثق فيهم قليل جدا ايوه حتقولى ليه عشان اعيش مرتاح مش احس انى و حد بيضبر ليا حاجه يوقعنى فيها او يضرنى منها فان باعيش مرتاح طالما انا سرى مش بيطلع بره يعنى فى ايد امنيه مش حضرنى و كمان انا مدخلش اى حد بيتى الا اما اكون بثق فيه ثقه عمياء ايوه او اقوله يجى حفله و مناسبه خاصه الا اما الاثق فيه ثقه عمياء برده انا كده ممكن حد يقولى انت موسوس او حريص اوى بس ده الى لازم او الى انا بعتبره لازم .
يعنى اقولك حاجه فى مقوله بتقول تعرف فلان اعرفه عشرته لا تبقا متعرفوهوش يعنى ممكن و احد تعبره انه راجل و طيب و يطلع بعد كده حاجه تانيه شخصيه اعوذ بالله عليها و تصور لو انت حطيته سراك و اعرف نقطة ضعفك تصور هيعمل فيك ايه انا مش هقوللك تصور انت هيعمل فيك ايه ده مثل.. فانت ماتثق فى حد لا بعد مده كبيره ثانى حاجه لازم الى انت تثق فيهم لازم يكون عددهم قليل عشان يكونوا حاجه خاصه يعنى ( اسبشيل ) king
تانى حاجه حاجه تصور مين الى تديهم ثقتك انا اتصور انت لازم تعطى ثقتك لشخص طيب ذكى قلبه ابيض نيته صافيه تقولى لازم يكون صديقى اقولك لا ممكن يكون جارك قريبك حد من عائلتك كده مش لازم يكون الانتيم وبس تمهل قبل ماتختار الى تثق فيهم و بس مستنى ردك الى فيه هتقولى رايك و بصراحه لو سمحتsunny
haMada2007:afro:
Islam
مدير المنتدى
مدير المنتدى
Islam

الثقه!؟.. Empty
مُساهمةموضوع: رد: الثقه!؟..   الثقه!؟.. Emptyالثلاثاء فبراير 13, 2007 8:52 pm

والله يا حمادة كلام جميل جدا وأنا أتفق معاك وبدأت أعالج نقطة ان انا بتعود على الناس بسرعة
https://arabmoon.editboard.com
أمير الرومانسيه
مدير المنتدى
مدير المنتدى
أمير الرومانسيه

الثقه!؟.. Empty
مُساهمةموضوع: رد: الثقه!؟..   الثقه!؟.. Emptyالجمعة أغسطس 24, 2007 3:48 pm

شكرا يا حماده على الموضوع الجميل ده

الثقه!؟..
صفحة 1 من اصل 1